Vaihto- ja palautusoikeus - meillä on harkittu palautuskäytäntö, jotta jokaiselle löytyy sopivat kengät

Kun valitset kengät meiltä, et tee sitä yksin. Olemme mukana jokaisessa askeleessa – kirjaimellisesti. Emme myy vain kenkiä vaan etsimme yhdessä kanssasi parhaat mahdolliset kävelykumppanit. Ja siksi kenkien palautus ei ole ensisijaisesti suunniteltu tilanteisiin, joissa asiakas vain tulee toisiin ajatuksiin. Meidän työ on ollut silloin turhaa – ja asiakkaan jalkojen parhaaksi tehty työ menee hukkaan.
Miten vaihto- ja palautusoikeus meillä toimii?
Myymäläostoksilla on 7 vuorokauden vaihto-oikeus käyttämättömille kengille. Palautuksen sijaan annamme lahjakortin, jonka voi käyttää myöhemmin. Miksi? Koska haluamme varmistaa, että jokainen löytää oikeasti sopivat kengät – eikä jää ilman, jos ensimmäinen pari ei ollutkaan täydellinen.
Avokaupoista voidaan toki sopia erikseen, mutta se tehdään aina henkilökohtaisesti ja selkeästi sovitusti. Alennusmyynti kengillä ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta – ne lähtevät aina “viimeiselle matkalleen”. Ellei tästäkin asiasta erikseen sovita.
Avokauppa sovitaan aina mm. kun olet hankkimassa kenkiä jonkun toisen puolesta tai olet saamassa uusia tukipohjallisia eikä niitä ole ollut mahdollista sovittaa kenkiin myymälässä.
Sovitusta ei kannata tehdä hätiköidysti, vaan harkiten
Myymälässämme asiakkaalla on mahdollisuus sovittaa kenkiä rauhassa ilman ostopainetta. Sovittaminen ei ole nopea vilkaisu peiliin, vaan oikeasti tuntemista, askelia ja liikettä. Jalat elävät päivän aikana – turpoavat, väsyvät, muuttuvat. Joskus ne kengät, jotka tuntuivat täydellisiltä liikkeessä, eivät tunnukaan samalta kotona. Ja jos näin käy – ymmärrämme sen kyllä.
Jos huomaat, että kengät eivät sittenkään sovi, ota yhteyttä heti. Älä suotta jää yksin pohtimaan että voikohan kengät vielä vaihtaa tai kehtaako asiasta edes kysyä – olemme täällä juuri siksi, että löydetään ratkaisu yhdessä. Ja aina kehtaa kysyä :)
Verkkokauppaa koskee omat säännöt / lait
Verkkokauppaostoksilla on lain takaama 14 vuorokauden palautusoikeus käyttämättömille tuotteille. Se ei ole neuvottelukysymys – se on kuluttajansuoja. Silti – meidänkin verkkokaupassa asiakaspalvelu on tavoitettavissa, jos epäröit koon tai mallin kanssa. Voit aina kysyä apua mallin ja koon valinnassa puhelimitse tai sähköpostilla. Se voi säästää sinulta aikaa, turhat reissut postiin ja meiltäkin edestakaiset postikulut. Vaikka tarjoamme asiakkaille ilmaiset toimituskulut yli 100 € ostoihin ja lisäksi palautuskin on sinulle maksuton, se ei ole meille. Myyjäliike maksaa aina postikulut molempiin suuntiin.
Miksi näin?
Koska me panostamme jokaiseen asiakkaaseen. Emme halua, että kukaan tekee hätiköityä päätöstä – vaan löytää kengät, jotka todella sopivat. Kun ostos tehdään harkiten, ei palautuksia yleensä tarvita. Joskus niitä silti tarvitaan – ja silloin me toki autamme.
Mutta jos kengät halutaan palauttaa vain siksi, että mieli muuttui ilman varsinaista syytä – ei enää ole kyse sopivuudesta, vaan jostain muusta. Ja silloinhan palautus ei ole ihan reilua ja sinunkin aikaa on kulunut turhaan. Vai mitä mieltä olet?