Usein kysyttyä

  • Löytyykö haluamani tuotteet sekä verkkokaupasta että myymälästä?
    • Kyllä. Kivijalkamyymälä ja tuotevarasto sijaitsevat samassa osoitteessa Helsingin Runeberginkadulla. Verkkokauppatilaukset lähetetään myymälästä käsin, joten jos tuote näyttää olevan saatavilla niin silloin se löytyy myös myymälästä. Joskus varastosaldot voivat olla väärässä, joten voit halutessasi varmistaa tuotteen saatavuuden ennen myymälään matkaamistasi

 

  • Pääseekö teille pyörätuolilla?
    • Pääsee. Tuulikaapissamme on irrallinen ramppi, mikä laitetaan paikoilleen tarpeen mukaan. Älä siis huolestu, jos ramppia ei näy portaiden luona kun saavut.

 

  • Löytyykö läheltä parkkipaikkoja?
    • Kyllä. Katujen varsille saa pysäköidä maksua vastaan.  Lähellä on myös Töölön parkkihalli, mistä on lyhyt matka kävellä myymälään. https://www.ptoolo.fi/

 

  • Pääseekö oven eteen autolla?
    • Kyllä. Oven edessä on mahdollista parkkeerata, jos siinä on tyhjää tilaa. TAI jos kyyditset henkilöä kenen on syytä päästä ulko-oven lähelle, mutta autoa ei voi sillä hetkellä kyseiseen kohtaan pysäköidä, voi kyytiläisen tuoda ensin meille ja sitten etsiä paremman parkkipaikan.

 

  • Onko teillä omia asiakaspysäköintipaikkoja?
    • Ei valitettavasti.

 

  • Miten teille pääsee julkisilla kulkuvälineillä?
    • Lähin raitiovaunupysäkki on Töölöntorin pysäkki. Siinä pysähtyy raitiovaunut 1, 2 ja 8. Hesperianpuiston pysäkillä pysähtyy raitiovaunut 4, 7 ja 10. Siitä on hieman enemmän kävelymatkaa, kuin Töölöntorin pysäkiltä, mutta ei ole pitkä matka. Kaikki bussit mitkä pysähtyvät Oopperalla ovat melko lähellä ja bussit mitkä kulkevat Runeberginkatua ja Topeliuksenkatua mm. 14 ja 39. Tutustu reittioppaaseen ja POIKKEUSREITTEIHIN  https://www.hsl.fi/

 

  • Voiko verkkokauppa ostoksen vaihtaa tai palauttaa myymälässä?
    • Voi. Hyvitys tapahtuu kuitenkin aina Klarnan kautta eli verkkokauppaostoista emme voi palauttaa mm. käteistä rahaa.

 

  • Mistä voi kysyä verkkokauppaostoksen maksuasioista?
    • Klarnalta. Kenkä-Rale ja Klarna ovat tehneet sopimuksen minkä mukaan Klarna toimii verkkokaupassa rahaliikenteen haltijana.  Jos esim. haluat laskulle lisää maksuaikaa tai vaihtaa laskun osamaksuksi tai palautetun tuotteen hyvitys on viivästynyt, ota yhteys suoraan Klarnaan. p. 09-425 99 771 tai kirjaudu klarna.fi sivustolla ja avaa chat

 

  • Miksi verkkokauppaostokseni ei mennyt toivomaani Postin noutoautomaattiin?
    • Jos valitsemasi Postin automaatti on jakeluhetkellä täynnä, paketti viedään Postin toimesta lähimpään Postin toimipisteeseen. Tähän ei valitettavasti voi vaikuttaa asiakas eikä myyjä.

 

  • Voiko tuotteita tilata Matkahuollon kuljetuksella?
    • Ei. Tällä hetkellä meillä on sopimus vain Postin kanssa.

 

  • Voiko verkkokauppaostoksen vaihtaa johonkin toiseen tuotteeseen?
    • Ei varsinaisesti. Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen saman tuotteen eri kokoon tai väriin, tarjoamme sen mahdollisuuden asiakkaalle veloituksettomana. Jos haluat / tarvitset kokonaan toisen tuotteen, silloin kyseeseen tulee uusi tilaus.
    • MIKSI NÄIN? Tuotteiden kuljettaminen molempiin suuntiin on myyjälle aina maksullista. Tarjoamme asiakkaalle kuitenkin veloituksettoman palautuksen. Jos Posti kuljettaa yhtä tilausta molempiin suuntiin useamman kerran, ei se ole enää kannattavaa toimintaa. Kaikki yritykset maksavat kuljetusmaksuja eikä pakettien lähettäminen ole koskaan ilmaista.
    • Ota yhteyttä myymälään, jos haluat apua mallin ja koon valinnassa tai tilaa kerralla vaikka pari tuotetta mitä voit sitten rauhassa vertailla kotona. Pyritään kuitenkin kerralla mahdollisimman toimivaan lopputulokseen eikö vain 🙂

 

  • Mitä tarkoittaa avokauppa?
    • Jos esimerkiksi ostat tuotteita henkilölle kuka ei syystä tai toisesta pääse itse paikan päälle tuotteita sovittamaan, voidaan sopia avokaupasta. Valitut tuotteet maksetaan noudettaessa ja sovitetaan siististi kotona. Noudettaessa sovitaan myös palautuspäivä ja jos jotain palautuu, saa tuotteesta rahat takaisin.

 

  • Onko myymälästä ostetuilla tuotteilla vaihto- ja palautusoikeus?
    • Ei automaattisesti. Asiasta sovitaan aina erikseen.

 

  • Miten voi ostaa kengät jollekin toiselle?
    • Ota mukaan tietoja jaloista: mm. ääriviivapiirrokset molemmista jaloista, valokuva päältä ja sivusta, vanhat kengät tai käytössä olevat kengät tai tieto minkä kokoiset jalkineet sillä hetkellä on käytössä. Lisäksi käytössä olevat tukipohjalliset, jos sellaiset on. Näissä tilanteissa tehdään aina avokauppa (kts. Mitä tarkoittaa avokauppa?).

 

  • Saako teiltä ostettua lahjakortteja?
    • Saa. Voit ostaa verkkosivuiltamme lahjakortteja haluamallasi summalla ja se täytyy käyttää kerralla kokonaan tehdessäsi ostoksia verkkokaupassa. Jos haluat käyttää sen osittain, se onnistuu vain myymälässä. Myös myymälästä saat ostettua lahjakortin haluamallesi summalle eikä lahjan saajan ole pakko käyttää summaa kerralla kokonaan. Myymälästä ostettu lahjakortti käy maksuvälineenä vain myymälässä.

 

  • Milloin teillä on ruuhkaisinta?
    • Yleensä klo 10 – 13.30 välillä. Aina ei tietenkään ole näin, mutta yleensä ihmisiä liikkuu eniten puolen päivän molemmin puolin.

 

  • Miksi ette aina vastaa puhelimeen?
    • Olemme pieni yritys eli meillä ei ole erikseen henkilöä, kuka hoitaa pelkästään ns. toimistohommia. Jos kaikilla myyjillä on soittohetkellä asiakas, niin emme vastaa puhelimeen.

 

  • Myyttekö kenkäparin eri kokoisina?
    • Ei. Myymme tehdasvalmisteisia jalkineita ja ne valmistetaan sekä myydään aina pareittain.
  • Valmistatteko kenkiä?
    • Ei
  • Valmistatteko tukipohjallisia?
    • Ei

 

  • Onko hinnat samat sekä verkkokaupassa että myymälässä?
    • Kyllä

 

  • Myydäänkö teillä lasten kenkiä?
    • Ei

 

  • Mikä on suurin kengän koko naisille?
    • 44. Kaikissa malleissa tätä kokoa ei ole, mutta pidämme valikoimissa kävelykenkiä kokoon 44 saakka.

 

  • Mikä on suurin kengän koko miehille?
    • 51. Tämä koskee vain tiettyä lenkkarimallia, mutta nahkakengissä kokoja on numeroon 49 asti. Kaikissa malleissa kyseistä kokoa ei saa, mutta jotain malleja löytyy kyllä. Voi ottaa halutessasi myymälään yhteyttä ennen saapumista, jotta varmistutaan mitä malleja sillä hetkellä on tarjolla

 

  • Mikä on pienin kengän koko naisille?
    • 35 kokoa löytyy parissa erityisleveässä mallissa ja sandaalissa. Pääsääntöisesti pienin koko on 36. Olemme huomanneet, että koko 36 on sellainen mitä menee nykyään melko vähän, joten ihan kaikkia tuotteita ei siihenkään kokoon valikoidu. Mutta malleja on kyllä paljon

 

  • Mikä on pienin kengän koko miehille?
    • 39, mutta on useita malleja mitä valmistetaan ns. pitkiä sarjoja. Esim. kokovälillä 36 – 48. Eli myös koolle 36 olemme voineet tarjota jalkineita

 

  • Missä ilmoitatte poikkeuksellisista aukioloajoista?
    • Puhelinvastaajassa, verkkosivuillamme yhteystiedot kohdassa, facebookissa ja googlessa. Varmin tapa selvittää aukioloajat on puhelimitse suoraan myymälästä, jos vahingossa jokin muu kanava on unohtunut päivittää. Usko ja suosi mieluummin yrityksen omia verkkosivuja kuin googlea

 

  • Onko myymälässänne käsienpesu mahdollisuus?
    • On. Meillä on asiakas WC missä voit pestä kädet saippualla ja kuivata kertakäyttöisiin paperipyyhkeisiin.

 

  • Onko myymälässä asiakas WC?
    • On, pieni.

 

  • Minkä hintaisia kenkiä teillä on?
    • Kävelykengät on pääsääntöisesti hintavälillä 109 € – 229 €, talvikengät 109 € – 239 €, tossut 49 € – 109 €. Kaikissa tuotekategorioissa on lisäksi edullisempia ja kalliimpia malleja. Mainitut hinnat on ohjeellisia, jotta saa käsityksen. Ja tietysti mallistot vaihtelevat
    • Myymälässä on pieni OUTLET -osasto mihin päätyy mm. poistuvia malleja ja erien viimeisiä pareja. Siellä hinnat ovat hyvinkin edullisia, alennukset on -50 % tai -70 % normaalihinnoista

 

  • Onko kaikki tuotteet myös verkkokaupassa?
    • Ei. Joitain malleja tilataan vain pieniä eriä eivätkä ne aina päädy verkkokauppaan.

 

  • Teettekö kotikäyntejä?
    • Ei periaatteessa. Ota yhteyttä, niin voidaan selvittää mm. avokaupan mahdollisuus.

 

  • Teettekö laitoskäyntejä?
    • Ota yhteyttä myymälään, niin voidaan selvittää sen mahdollisuus. Kysy Lea Byysing

 

OTA YHTEYTTÄ  MYYMÄLÄÄN, JOS SINULLE TULEE KYSYTTÄVÄÄ

info@kenka-rale.fi tai 09-495 697 / 050 471 5860

Runeberginkatu 63, 00260 Helsinki